דף הבית » מידע מקצועי » עובדה על אילו תחומים של עיצוב אמנות אתה יכול למצוא בסגנון ארט נובו
עובדה על אילו תחומים של עיצוב אמנות אתה יכול למצוא בסגנון ארט נובו

עובדה על אילו תחומים של עיצוב אמנות אתה יכול למצוא בסגנון ארט נובו

ניתן למצוא את סגנון הארט נובו במגוון תחומים, כולל עיצוב פנים, אמנות גרפית, רהיטים, אמנות זכוכית, טקסטיל, קרמיקה, תכשיטים ועבודות מתכת. הסגנון היה תגובה לתיאורטיקנים בולטים של המאה ה-19, ביניהם האדריכל הצרפתי יוג’ין-עמנואל ויולט-לה-דוק (1814–1879) ומבקר האמנות הבריטי ג’ון ראסקין (1819–1900).

אילו סוגי אמנות הופקו בארט נובו?

תנועת הארט נובו הייתה תגובה למהפכה התעשייתית. זה היה ניסיון לחזור לטבע וליצור אמנות יותר אורגנית, זורמת וטבעית. הסביבה הטבעית וגוף האדם היו נושאים מרכזיים בתנועה זו.

לתנועת האר נובו היו שלושה סוגים עיקריים של אמנות: אדריכלות, ציור ואמנות גרפית. שלושת סוגי האמנות הללו הושפעו כולם מאוד מהעולם הטבעי.

כשהתיעוש, הייצור ההמוני והעיור גברו באירופה לאורך תחילת המאה ה-20, תקופה של תהפוכות חברתיות וטכניות עצומות חלה במקביל לעליית הארט נובו. השימוש בקווים זורמים, עיטורי פרחים, דוגמאות גיאומטריות וסמלים סמליים הם חלק מהמאפיינים המובהקים של הארט נובו, שאנו מכירים כיום.

איזה אזור פיתח הארט נובו?

בצרפת, סגנון הארט נובו היה ידוע במגוון שמות, ביניהם סטייל ז’ול ורן, מטרו לה סטייל (על שם כניסות הברזל והזכוכית לרכבת התחתית של הקטור גימארד), ארט belle époque ו-Art fin de siècle. סגנון הארט נובו זוהה במיוחד עם צרפת (49.85. 11).

מהן התכונות העיקריות של סגנון הארט נובו?

הסביבה הטבעית משמשת כמקור ההשראה העיקרי לסגנון העיצוב הארט נובו, אשר נבדל על ידי צורות אורגניות מפותלות ופיסוליות, קשתות, קווים מעוקלים ועיטורים חושניים. סוגי המוטיבים הנפוצים ביותר הם ייצוגים מסוגננים של מרכיבים טבעיים כגון צמחים, פרחים, גפנים, חרקים, בעלי חיים וכדומה.

במה התמקד הארט נובו?

ארט נובו היה ניסיון למודרניזציה של העיצוב על ידי התנתקות מהמיזוג המבולגן של כמה סגנונות היסטוריים שהיו רווחים עד אותה נקודה. אמנים קיבלו השראה מצורות אורגניות וגיאומטריות כאחד, והביאו לפיתוח של דפוסים מעודנים המשלבים צורות גליות וטבעיות המחקות את הגבעולים והפרחים של הצמחים. אמנים שאבו השראה מצורות אורגניות וגאומטריות כאחד.

מהי ההשראה העיקרית לארט נובו?

המקור המשמעותי ביותר להשראה אורגנית לארט נובו הגיע מעולם הטבע. השלווה וההשפעות המרגיעות של הטבע נועדו להיות מועברות באמצעות שימוש בצורות אורגניות וקווים חושניים בעיצוב. התמונות היו נכונות גם מבחינת ניתוח, מה שמעיד על פיתוח מיומנויות אנליטיות והבנה ביולוגית.

איך נודע גם ארט נובו?

למרות שהוא מוכר במגוון כותרים, תמיד ניתן לזהות את הארט נובו לפי המראה הייחודי שלו. תנועת אמנויות הנוי והאדריכלות שגשגה באירופה לאורך המחצית השנייה של המאה ה-18 וחלקה המוקדם של המאה ה-19. תנועה זו ידועה גם בשם Jugendstil, Stile Florale ו-Sezessionstil.

איפה הכי הרבה אדריכלות ארט נובו?

סגנון האדריכלות בסגנון ארט נובו נמצא בדרך כלל בבניינים הרבים בריגה, לטביה. סגנון זה, היה פופולרי ובעל עיצוב ייחודי המתאפיין בקימורים נטורליסטיים ובדוגמאות פרחוניות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן