דף הבית » מידע מקצועי » מדריך שלם: איזה עיצוב ציפוי אפשר לעשות על מיטת עץ
מדריך שלם: איזה עיצוב ציפוי אפשר לעשות על מיטת עץ

מדריך שלם: איזה עיצוב ציפוי אפשר לעשות על מיטת עץ

רהיטי עץ הופכים פופולריים למדי בימים אלה. התחושה והמראה הטבעיים של העץ הם משיכה גדולה עבור אנשים רבים. מיטת עץ היא לא רק מסוגננת אלא גם נוחה לשינה.

הסוג הנפוץ ביותר של עיצוב ציפוי שניתן לבצע על מיטת עץ הם:

לכה – לכות הן הסוג האופייני ביותר של טיפול פני השטח המופעל על עץ. הם עשויים להיות בעלי מראה ברור או צבעוני. שמן, ממס ושרף הם שלושת המרכיבים שעושים לייצור לכה. זהו ציפוי קשיח ועמיד לאורך זמן המציע הגנה. גם החלק הפנימי וגם החיצוני של פריט העץ עשויים להפיק תועלת מהיישום שלו. הוא מגיע עם משטח מבריק כברירת מחדל, אך הוא עשוי להשתנות כדי להשיג מראה סאטן או חצי מבריק על ידי הוספת חומרי רידוד. במצב ברירת המחדל שלו, יש לו גימור מבריק. הלכות מספקות הגנה מצוינת במיוחד מפני קרני UV, הן מתייבשות לאט מאוד, ומריחתן על פני צבעים משפרת את ההגנה שהן מספקות.

גימור שמן – המראה של עץ לא מלוטש מוגבר על ידי שימוש בטיפולי עץ על בסיס שמן. ככל שעובר יותר זמן, השמנים הטבעיים שהיו בעץ הופכים יבשים יותר. הדגן הטבעי מודגש בעוד גימור השמן תופס את מקומו של השמן הטבעי. כאשר משתמשים בגימור שמן, השמן חודר לעץ ולא רק יוצר סרט על גביו כפי שעושים גימורים אחרים. כתוצאה מכך העץ הופך יותר מבריק ושקוף.

גימור שעווה – כתוצאה מהאופי הזמני של ההגנה שהוא מציע, עובדי עץ נוטים להימנע משימוש בגימור שעווה בפרויקטים שלהם. מריחת השעווה היא פשוטה, אך על מנת להגיע לתוצאות הרצויות, יהיה צורך בטיפולים רבים. לאחר השלמת היישום, ליטוש הוא השלב האחרון שיש לבצע.

Shellac – Shellac הוא מעין שעווה טבעית המופקת מהפרשות של באג. על עץ מורחים שילוב של השעווה שהושגה ואלכוהול, שפועל כממס. יש מגוון רחב של גוונים נגישים לשימוש עם shellac. ל- Shellac יש יכולת להסתיר פגמים על משטחי עץ בצורה יעילה. זה פשוט למריחה, והוא מתייבש די מהר. הוא משאיר אחריו משטח מבריק על העץ. Shellac רגיש להיהרס על ידי מים.

צבע עץ – צבע לעץ עשוי לשכפל את הצבע הטבעי של העץ או לשנות את צבע המשטח עליו הוא מוחל. חומרי צבע הידועים כצבעים מומסים בממיסים כגון אלכוהול מינרלי, אלכוהול או מים כדי ליצור את המוצר הסופי. כתם עץ עובד בצורה קצת שונה מזו של צבעי בד.

הם גורמים לשינויי צבע מבלי למחוק את הגרגירים בתהליך. ניתן להשתמש במברשות, ספוגים או אפילו תותח ריסוס כדי ליישם אותו. צבעי עץ הם גימורים שיכולים להיות על בסיס שמן או על בסיס מים בהרכבם.

מהם 3 סוגי גימורי העץ?

גימורי עץ משמשים להגנה על העץ ולהקנות לו מראה מסוים. ישנם 3 סוגים עיקריים של גימורים: אידוי, ריאקטיבי ומתלכד.

ההבדל העיקרי בין הגימורים הללו הוא האופן שבו הם מגיבים עם העץ. גימור אידוי לא ממש נוגע בעץ, כך שהוא לא משנה את צבעו או המרקם שלו. גימור ריאקטיבי חודר לתוך העץ ומשנה את צבעו או מרקם. גימור מתלכד נמצא איפשהו באמצע – הוא חודר לתוך העץ אבל לא כמו גימור תגובתי.

איך מסיימים מסגרת מיטה מעץ?

מסגרות מיטה מעץ הן בחירה מצוינת למי שרוצה מראה טבעי וכפרי בחדר השינה שלו. כדי לסיים מסגרת מיטה מעץ אתה צריך:

נקה את העץ

בצע תיקונים גדולים

חול את העץ

תיקון פגמים קלים

החל כתם או צבע

למרוח מעיל עליון

הרכיבו מחדש את מסגרת המיטה

מהו הגימור הטוב ביותר לרהיטי עץ?

הגימור הטוב ביותר לרהיטי עץ הוא כזה שיהיה עמיד וקל לתחזוקה. ישנם שפע של גימורים שניתן להשתמש בהם כדי להגן על העץ מפני רטיבות, כתמים, שריטות וכו’.

עובדי עץ מיומנים רבים מאמינים כי לכה, ובמיוחד לכה מזרזת מראש, היא הגימור הגדול ביותר שניתן ליישם על רהיטי עץ. הסיבה לכך היא שלכה יש איזון טוב בין משיכה אסתטית, עמידות ופשטות היישום והתחזוקה הנדרשת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן