דף הבית » כללי » בדקו: האם אתם צריכים קורס הכנה לקבלן רשום?

בדקו: האם אתם צריכים קורס הכנה לקבלן רשום?

כיום, הביקוש לביצוע מבחן הסמכה המנוהל ע”י רשם הקבלנים עולה. קבלנים רבים מבינים שהדרך להצלחה מקצועית וכלכלית חייבת לעבור דרך הרישום בפנקס הקבלנים של משרד השיכון והבינוי. ישנם קבלנים המבצעים את מבחן רשם הקבלנים ללא הכנה מקצועית, אך אנו רואים שמידי שנה יותר קבלנים בוחרים לבצע קורס הכנה לקבלן רשום. אם אתם קבלנים בתחילת הדרך, המעוניינים לבצע את מבחן ההסמכה לקבלן רשום ותוהים האם אתם צריכים קורס הכנה לקבלן רשום? המאמר הזה בשבילכם.

 האם אתם מקצועני בטיחות?

 אחת הסיבות לבצע קורס הכנה לקבלן רשום היא שמבחן ההסמכה של רשם הקבלנים מכיל בתוכו מגוון רחב של נושאים כאשר הנושא בעל דרישות הציון הגבוהות ביותר הוא הבטיחות. לדוגמא במבחן ההסמכה של קבלן רשום בענף השיפוצים (131) פרק הבטיחות מכיל 30 שאלות עם ציון מעבר של 80%. במבחן של ענף אינסטלציה וכיבוי האש (190) פרק הבטיחות מכיל 10 שאלות עם ציון מעבר גם כן של 80%. אז בדקו את עצמכם, האם אתם בקיאים בנושאים הבאים?

  • האם אתם מכירים את כל מושגי היסוד בבטיחות וגהות בארגון?
  • האם אתם מודעים לכל תקנות ניהול הבטיחות?
  • האם אתם יודעים לבצע ניהול סיכונים באתר בנייה?
  • האם אתם יודעים מהן ההגדרות, דרישות החוק וחלוקת האחריות בין מנהלים ומהנדסים בבניה?
  •  האם אתם מכירים את העקרונות, השיטות והשלבים של חקירת תאונות עבודה?
  •  האם אתם יודעים את הנהלים וההנחיות של עבודה עם חומרים מסוכנים או בטיחות נוער עובד? 

פרק הבטיחות הוא גורם מרכזי בשביל קבלנים רבים לבצע קורס הכנה לקבלן רשום. בגלל החשיבות הגבוהה של הבטיחות בעבודה, פרק הבטיחות מאתגר ביותר ובעל הדרישה הגבוהה ביותר. בגלל ההיקף הרחב של תקנות הבטיחות וההיבטים הבטיחותיים שיש לשים לב אליהם, למידה עצמאית מקשה על ההצלחה.

האם אתם מומחי דינים וחוקים?

מי כמוכם יודעים כמה תחום הבנייה עמוס בבירוקרטיה, חוקים, דינים, תקנות ותתי סעיפים. חלק החוקים והתקנות הוא גורם נוסף המוביל קבלנים לבצע קורס הכנה לקבלן רשום. מבחן רשם הקבלנים מכיל שאלות מקיפות בנוגע לדינים שונים הנוגעים למעטפת של עבודת הבנייה. בדקו עם עצמכם, כמה אתם בקיאים בחוקים ותקנות?

  • האם אתם מכירים את דיני התכנון והבנייה?
  • האם אתם מכירים את דיני רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות? מהן תקנות רישום הקבלנים?
  • האם אתם בקיאים בדיני חוזים והתקשרויות (חוזים, מכרזים, זיכרון דברים)?  
  • האם אתם מכירים את כל התקנות והחוקים בדבר העסקת עובדים זרים?
  • האם אתם בקיאים בחוקים ותקנות חשבונאיות (ניהול ספרים, פקודת מס הכנסה, התאגדויות)?

כמו בפרק הבטיחות, גם פרק חוקים ותקנות מכשיל קבלנים רבים בדרך להסמכה כ”קבלנים רשומים”. כמובן שבנוסף לפרקים אלה, עיקר מבחן ההסמכה מורכב משאלות מקצועיות בין היתר בנושאים קרי : מלאכות בניין, חומרי בניין, פרקטיקות עבודה ועוד. אם אתם מרגישים שאתם צריכים חיזוק בנושאים המופיעים במבחן רשם הקבלנים זה טבעי ומובן. על ידי קורס הכנה לקבלן רשום ניתן לחזק את  הידע המקצועי ולהגביר את סיכויי ההצלחה במבחן.

איפה ניתן לבצע קורס הכנה לקבלן רשום?

קורס הכנה איכותי למבחן ההסמכה של רשם הקבלנים ניתן לבצע ב”מכלל הכשרה מקצועית“. הקורסים של “מכלל” הם קורסים מקוונים המועברים על ידי מרצים מובילים בתחומם. את הקורס ניתן לבצע בכל מקום וזמן שנוחים לכם. כ-90% מבוגרי קורס ההכנה לקבלן רשום של “מכלל” עוברים את מבחן רשם הקבלנים כבר בניסיון הראשון, זאת לעומת כ-15% בקרב קבלנים שלא מבצעים את קורס ההכנה. על ידי ביצוע קורס ההכנה של “מכלל” תוכלו להגביר את סיכויי ההצלחה שלכם במבחן ולצעוד לעבר השלב הבא בקריירה שלכם. 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן